Uit de oude doos: jubileum 1997

Het honderdvijfenzeventigjarig bestaan van VAS was in 1997. VAS-lid Cor van Dusschoten maakte samen met John Pex toen een verslag. Er was een massa-kamp tegen Discendo Discimus uit Den Haag, opgericht in 1852, die (ook) claimt de oudste nog bestaande Nederlandse schaakvereniging te zijn. De toenmalige voorzitter nam het woord, de loco-burgemeester deed de eerste zet en schaakgrootheden gaven een simultaan.

Herkent u deze veteranen nog? Sommigen zijn nog steeds actief, maar een dagje ouder.

Dagverslag

11.45 uur Welkom

Sprekers: voorzitter VAS, voorzitter DD, voorzitter comité VAS-175-jaar, gezang, drs E.F.L. Peer (loco-burgemeester van Amsterdam)

12.15 uur