De 1e clubavond! Pubquiz en Trioschaak groot succes!

Met bijna 50 enthousiaste schakers die niet konden wachten om te beginnen mag de eerste clubavond met recht een groot succes genoemd worden!

De avond werd traditiegetrouw gestart met een lekker koekje voor bij de koffie en de gelegenheid om wat vakantieverhalen uit te wisselen. Ook was er een warm welkom voor een aantal nieuwkomers.

Schaak pubquiz

Om 20:15 zaten 8 teams klaar om de strijd aan te gaan op het gebied van kennis, puzzelvermogen en muziekkennis. Allen gerelateerd aan het edele schaakspel natuurlijk.

Het was superspannend maar uiteindelijk won 1 team met een voorsprong van 1,5 punt. Het betekende dat het team van Sarah, Filip, Huub, Niels, Luc en Alexander een avondje dronken op kosten van VAS!

Voor wie er niet bij was maar toch benieuwd is; hieronder kan men de plaatjesronde vinden! Kies een plaatje uit iedere kolom en maak 7 trio’s

Trioschaak

In het tweede deel van de avond werd er geschaakt in een nieuwe vorm. Drie borden, drie spelers, drie klokken. Alle partijen vonden tegelijk plaats en iedereen speelde dus een soort mini simultaan. Een idee ooit gepresenteerd door Henri Francois. Het bleek de ideale manier om in sneltreinvaart warm te draaien op het komende seizoen.

Uiteraard werd alles vergezeld met lekkere hapjes en drankjes. Het was immers een feestje!

Kortom een topavond!

de Foto’s